onsdag 15. mai 2013

Observasjoner og eigne meininger

Storebror inviterer til kappløp på rommet sitt. Først lager han flotte billetter til publikum. Han skriver masse for tida, og smaker på ord "Ffffantorangen sin første lyd er ffffff".
Lillesøster er på mange måter veldig ulik storebror. Men samtidig er ho så lik han slik han var da han nærma seg tre år! Det som slår meg mest er auge for detaljer som begge har. Om dag tidleg kl.07.15 kjem lillesøster snikande opp trappa, ser på meg og seier "mamma pynta seg?", og eg seier "ja, synes du eg har det?" "ja" "åja, takk - eg har vel pynta meg litt". Og medan ho sitter på do kikker ho på neglene mine (som eg lakkerte lilla i går etter at ho hadde sovna) "Åj! Du masse fajge på nælene dine?" "Ja, eg tok på neglelakk i går kveld" "Åj, mamma veldig fin! Lilla" Også ser ho forbi meg og opp på vasken "Ny såpe!"

Det er nok alderen - eg ser at de andre på samme alder i barnehagen har like mykje detaljkunnskap - og det fasinerar meg! Det er utruleg kva de hugsar og lærer og reflekterar over!

Ei anna side av lillesøster som utvikla seg for tida er dårlege kveldrutiner. Vi var vande med ein unge som la seg kl.19.00 kvar kveld og sov til kl.08.30 neste morgon, eller til ho vart vekt. Etter at ho slutta med smukken i påska har ho knapt nok lagt seg til ein einaste gong - ho berre tuller og bråker og VIL IKKJE! Ho kjem opp og skal tisse eit par gongar, ho skal ha vatn, ho har slått eine tåa si i sengehesten, ho ligger på Eddi og finner han ikkje igjen, ho er meir tørst, ho mister kosen på gulvet og ho VIL IKKJEEEEEEEE!! Ho held på i ein liten time kvar kveld - og vi er seriøst skikkelig leie! Storebror var akkurat på denne måten - meir eller mindre frå han slutta med amming da han var eitt år var det eit prosjek utan sidestykke å få han til å sovne på kvelden (og sove natt igjennom). Så stakkas lillesøster, vi er eigentlig framleis leie etter storebror sine år med tulling - men dette er noko av det kjedligste vi veit. Så er vi strenge på kvar vår kant "Nei, du får ikkje gå på do - du har nett vore" - noko som fører til hyling på "PAPPAAAAAAAA!" Også kjem han "Nei, no er det nok vatn, du kan umogleg vere meir tørst" "MAMMAAAAAA!" Min tur igjen "Legg deg ned, så pakker eg deg godt inn i dyna" "PAPPAAAAAA!" Pappa kjem "Slå av lyset!" "MAMMAAAAA"

Og nei - det hjelper ikkje å overhøyre - ho skriker og skriker og skriker. Mens dette pågår sitter storebror og koser seg med spel på lego.no - ein premie for at han la seg fint til kvelden før (eit etterheng frå eit år tilbake, no leggjer han seg utan protester kvar kveld). I dag begynner vi med belønningssystem for lillesøster også. Ho får eit klistermerke kvar kveld ho har lagt seg i ro og fred - det er nok belønning for ho. Håper det får umiddelbar virkning! Ho vokner også på kvelden (rundt midnatt), men det håper vi også gjer seg når ho bestemmer seg for å ta ein roleg kveld.

Så kjem morgonen og ho er verdens vakraste lille jente med rufsetufsehår og eit stort smil!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så kjekt at du leggjer igjen ein kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...